Přihlásit
header 1000 kapital

Novým ředitelem VMware pro Českou republiku a Slovensko se stal Vlastimil Horák

Společnost VMware oznámila jmenování Vlastimila Horáka do pozice nového country manažera v České republice a na Slovensku. V této roli je od dubna zodpovědný za další rozvoj VMware na rychle rostoucím českém a slovenském trhu.

 

„Jsem rád, že mohu uvítat Vlastimila Horáka jako nového ředitele VMware pro Českou republiku a Slovensko. Jeho bohaté zkušenosti a jedinečné znalosti lokálního ICT trhu budou klíčem k tomu, aby se společnost VMware stala pro své zákazníky strategickým poradcem a rozvíjela cenné příležitostí pro své partnery. Bude pro VMware bezpochyby přínosem a jsem přesvědčen, že bude úspěšně podporovat další rozvoj VMware na českém a slovenském trhu,” uvedl Sylvain Cazard, viceprezident pro region střední a východní Evropy společnosti VMware.

 

Vlastimil Horák bude odpovědný za řízení společnosti VMware v České republice a na Slovensku, za obchodní operace a strategické plánování se zaměřením na posilování vztahů, větší spolupráci s partnery a zvyšování strategické hodnoty pro zákazníky. Nabídka společnosti VMware zahrnuje řešení pro cloud, modernizaci aplikací, sítě, bezpečnost a digitální pracovní prostředí, které pomáhají zákazníkům poskytovat libovolné aplikace v libovolném cloudu pro libovolná zařízení.

 

„Na práci ve VMware a na skvělý český a slovenský tým se moc těším a věřím že moje zkušenosti pomohou naplnit vize a cíle společnosti VMware. Hlavní úkoly vidím zejména v rozšíření povědomí o komplexním portofoliu, které dnes VMware nabízí, tedy nejen tradiční datacentrové řešení, ale oblast správy hybridních cloudů, virtuálního networkingu, správy koncových zařízení a bezpečnosti. Klíčovou roli vidím také ve spolupráci s našimi obchodními partnery,“ komentoval své jmenování Vlastimil Horák.

 

Do VMware Vlastimil Horák přichází po více než osmiletém působení ve společnosti Tech Data, kde naposledy zastával pozici Advanced Solutions Director pro český a slovenských trh. Ještě předtím zastával manažerské pozice ve společnostech Oracle, Sun Microsystems a T-Systems. Vlastimil Horák (43), který vystudoval Technickou univerzitu v Liberci, je ženatý a má dva syny. Ve svém volném čase se věnuje sportu v různých podobách – od horské turistiky v Alpách, přes horskou cyklistiku po běhání i procházky se psem. V zimě pak hlavně sjezdovému lyžování v rakouských Alpách a běžeckému lyžování v oblíbených Jizerských horách.

Sodexo Benefity: Karty Sodexo jsou pro obchodníky férové

Platby kartou se staly zcela běžnými, jejich využívání ještě podpořil covid. Obchodníci upřednostňují bezhotovostní transakce i u menších položek v řádech desetikorun, a to i přesto, že z každé transakce odvádějí bankám poplatky. Ty je ale někdy mohou nepříjemně zaskočit, jak na to před časem upozornilo družstvo CBA CZ, které sdružuje více než tisíc tuzemských maloobchodních prodejen.


„Pokud lidé používají běžné debetní či kreditní karty, které mají k bankovnímu účtu, obchodník odvádí jasně daný procentuální poplatek. K bezhotovostním transakcím se ale využívají i karty, které vydali někteří poskytovatelé firemních benefitů ve spolupráci s Visa, MasterCard či dalšími karetními společnostmi, kde mohou být podmínky odlišné. U karet společnosti Sodexo ovšem nic takového nastat nemůže,“ vysvětluje Aleš Vaverka z oddělení péče o partnery Sodexo Benefity.

Sodexo Benefity totiž vydává své vlastní karty a poplatky účtované kartovými asociacemi či bankami se na ně nevztahují. „Tvrzení CBA, že obchodníci musí odvádět obrovské provize za transakce stravenkovými kartami, se v případě Sodexo Benefity nezakládá na pravdě. My i nadále s každým řetězcem, restaurací i jednotlivým obchodníkem, který naše karty akceptuje, uzavíráme separátní smlouvu, v níž jsou všechny podmínky jasně stanoveny. To se týká i výše provizí. Žádné další poplatky z transakcí Sodexo kartami nejsou nikdy účtovány,“ dodává Aleš Vaverka a připomíná, že stejné podmínky pochopitelně platí i v případě, že uživatel má kartu nahranou v mobilním telefonu.

„Žádná aktuálně platná legislativa nestanovuje povinnost obchodníka akceptovat karty a už vůbec ne všechny karty bez rozdílu,“ říká Aleš Vaverka a dodává, že pokud se obchodník pro platební terminál rozhodne, vždy záleží na podmínkách smlouvy mezi ním a poskytovatelem terminálu.

„Vzhledem k tomu, že Češi v loňském roce uskutečnili v obchodech více než 1,516 miliardy transakcí platebními kartami v objemu více než 959 miliard korun, je ale pochopitelné, že těch, kteří karty akceptují, přibývá a bude i nadále přibývat. My jsme i nadále připraveni uzavřít s každým smlouvu s jasně stanovenými podmínkami,“ uzavírá Vaverka.

Pozn.: Údaje o platebních transakcích pocházejí z dat Sdružení pro bankovní karty ČR.

 

Foto: Sodexo

 

Více informací na www.sodexo.cz

Sodexo v České republice

Od roku 1992, kdy Sodexo vstoupilo na český trh, poskytuje všech 2 000 zaměstnanců skupiny v ČR služby, které zlepšují kvalitu každodenního života. Sodexo nabízí firmám i institucím služby v oblastech zaměstnaneckých benefitů, motivačních programů a řešení pro veřejnou správu, ať už prostřednictvím elektronických karet a poukázek na stravování a volný čas, dárkových poukázek nebo systému na správu benefitů Cafeteria. Dále pak i služby v oblasti komplexních řešení služeb na míru u klienta (firemní restaurace a širokou škálu služeb facility managementu – správy budov, údržby mechanických zařízení a elektro, revizí, projekt managementu, úklidu a administrativních služeb).

Sodexo Zaměstnavatel roku 2021 odstartoval

Letošní 19. ročník ocenění Zaměstnavatel roku začíná podobně jako ten loňský – tedy ve „stínu“ nemoci covid-19. Musí tedy respektovat veškerá vládní protiepidemická opatření. Společnost Sodexo Benefity jako generální partner i organizátoři z Klubu zaměstnavatelů nicméně věří, že na podzim již budou moci letošní výsledky v regionech i celostátní vítěze vyhlásit na tradičních osobních setkáních.

Stejně jako v loňském roce je i letos uzávěrka odevzdání podkladů posunutá až do 30. června 2021. Předtím se zájemci o účast registrují na webu Zaměstnavatele roku a po zadání základních údajů obdrží soutěžní dotazník k vyplnění a odeslání.

 

 

„Loňský mimořádný ročník nám ukázal, že dnes má více než kdy jindy smysl hodnotit firmy podle jejich přístupu k zaměstnancům. Často jsou tím nejcennějším, co firmy mají, a nás těší, že si to absolutní většina tuzemských zaměstnavatelů uvědomuje,“ říká Daniel Čapek, generální ředitel Sodexo Benefity, a připomíná jednu z vedlejších kategorií, a sice Cenu za ochranu zdraví zaměstnanců: „Uděluje se již několik let, ale rok 2020 nám všem připomněl její důležitost. Aktuálně vidíme velký zájem zaměstnavatelů o zdraví zaměstnanců, a teď nemám na mysli jen nejrůznější protiepidemická opatření typu respirátorů, dezinfekce nebo testování, ale i oblast psychického zdraví.“ Podle Čapka firmy u svých zaměstnanců pozorují psychické vyčerpání, a snaží se jim nabízet psychologickou podporu ve formě preventivních zdravotních programů včetně psychoterapie.

 

 

 

„V ročníku 2020 jsme ocenili dvě firmy, které se nadstandardně zapojili do boje s covidem-19. ŠKODA AUTO byla oceněna za velmi rozsáhlý program Anticovid v soutěži Cena personalistů za nejlepší HR projekt, kde se stala i celkovým vítězem. Společnosti MAKRO Cash & Carry ČR byla zase udělena již zmiňovaná Cena za ochranu zdraví zaměstnanců 2020,“ říká Pavel Hulák z Klubu zaměstnavatelů, který je organizátorem soutěže.

 

 

 

Ocenění Sodexo Zaměstnavatel roku se bude tradičně udělovat ve třech kategoriích dle počtu zaměstnanců – do 500, do 5 000 a nad 5 000 zaměstnanců, a kromě celostátních výsledků budou ve stejných kategoriích uděleny také tituly Sodexo Zaměstnavatel regionu ve všech krajích. „Velkou pozornost si získala hned při loňské premiéře kategorie Férový zaměstnavatel s dobrou atmosférou, která vychází z hodnocení zaměstnanců na webu Atmoskop.cz. Letos tuto cenu udělíme zase, stejně jako Cenu za ochranu zdraví zaměstnanců, Cena personalistů za nejlepší HR projekt a vyhlásíme i Osobnost roku v oboru HR,“ vypočítává Pavel Hulák a upozorňuje, že na duben a květen organizátoři připravují jako novinku on-line semináře se zástupci odborného garanta Pricewaterhouse Coopers, podle jejichž mezinárodní metodiky Saratoga probíhá každoroční hodnocení. „Máme zkušenost, že řada personalistů ocení podporu při vyplňování poměrně náročného dotazníku, zejména při premiérové účasti, a uvítají možnost zeptat se přímo odborného garanta a zdokonalit také například způsob získávání požadovaných dat,“ uvádí Pavel Hulák.

 

Bližší informace k ocenění Zaměstnavatel roku najdete na: https://zamestnavatelroku.klubzamestnavatelu.cz/

 

Sodexo v České republice

Od roku 1992, kdy Sodexo vstoupilo na český trh, poskytuje všech 2 000 zaměstnanců skupiny v ČR služby, které zlepšují kvalitu každodenního života. Sodexo nabízí firmám i institucím služby v oblastech zaměstnaneckých benefitů, motivačních programů a řešení pro veřejnou správu, ať už prostřednictvím elektronických karet a poukázek na stravování a volný čas, dárkových poukázek nebo systému na správu benefitů Cafeteria. Dále pak i služby v oblasti komplexních řešení služeb na míru u klienta (firemní restaurace a širokou škálu služeb facility managementu – správy budov, údržby mechanických zařízení a elektro, revizí, projekt managementu, úklidu a administrativních služeb).

 

AVEFLOR: česká rodinná firma z Jičínska vyrábějící zdravotnické prostředky roste nejen v ČR, ale i v zahraničí. Chystá vstup na ruský trh se stěžejním výrobkem Akutol.

 

Česká rodinná společnost AVEFLOR, významný výrobce, dodavatel a exportér zdravotnických prostředků, veterinárních přípravků a léčiv do více jak 20 zemí, hlásí i přes pandemii úspěšný rok.  V roce 2020 společnost navýšila zisk před zdaněním o takřka 100 %.  V letošním roce pak chystá nové produktové řady i rozšíření exportu na nové trhy, včetně Ruska či Maroka. Plánuje také dále investovat do rozvoje vlastní mikrobiologické laboratoře a do nové výrobní linky.

Přestože společnost AVEFLOR oficiálně vznikla v roce 1995, její historie začala mnohem dříve. Společnost totiž v době svého vzniku zakoupila ochranné známky, jejichž historie je mnohem delší. Konkrétně šlo o ochranné známky AKUTOL, ARPALIT, KUBATOL, KEROLAN a také AVEFLOR. „Podle posledně jmenované značky jsme pojmenovali také společnost jako celek. Historie ochranné známky Arpalit sahá až do roku 1939 a značky Akutol dokonce až do roku 1924. Pod těmito značkami vznikají produkty, které patří i nadále k našemu stěžejnímu výrobnímu sortimentu,“ říká Jan Zubatý, ředitel společnosti AVEFLOR.

V průběhu desetiletí však prošly tyto produktové řady mnoha inovacemi a změnami, tak lze bez nadsázky říci, že jde o úplně nové výrobky, které v sobě však nesou přísné požadavky na zdravotnické prostředky a veterinární přípravky.  „Naše společnost od roku 1995 prošla značným vývojem, který se odrazil i v jejím základním směřování. Zpočátku jsme byli spíše kosmetickou společností, neboť převažovala výroba laků na vlasy a tužicích pěn. V současnosti jsme společností spadající svým zaměřením spíše do oblasti farmacie a výroby zdravotnických prostředků,“ prozrazuje Jan Zubatý.

Tento posun měl hned několik příčin. „Na začátku změny zaměření společnosti bylo stěhování z Jičína do obce Budčeves u Kopidlna, kde jsme zakoupili objekt bývalé místní školy. Ten jsme v roce 1997 přestavěli na výrobu sprejových přípravků. Hned od počátku moji rodiče vnímali potřebu vyrábět výrobky ve vysoké kvalitě a s velkými nároky na čistotu provozu. Toto rozhodnutí se ukázalo jako prozřetelné, neboť se zvyšující se konkurencí v oblasti vlasové kosmetiky, bylo potřeba hledat nové uplatnění uvolňující se výrobní kapacity. A díky čistým prostorům jsme se bez problémů mohli hned více zaměřit na výrobu zdravotnických prostředků. V současné době dosahuje jejich podíl zhruba 70 % z objemu celkové výroby. Zbytek tvoří veterinární přípravky včetně veterinárních léčiv a kosmetika je dnes spolu s biocidy doplňkovým sortimentem,“ doplňuje Jan Zubatý.

„Jedním z cílů naší společnosti je uvádět na trh moderní výrobky, které odrážejí znalosti současného poznání. Proto máme od svého vzniku i vývojové oddělení, kde neustále vyvíjíme vlastní nové výrobky. Jsme otevřeni ale i partnerské spolupráci na míru dalším subjektům,“ říká Jan Zubatý.

AVEFLOR je i přes svoji velikost stále rodinnou firmou. V současné době pracují ve společnosti již tři generace rodiny Zubatých. Jiří Zubatý, zakladatel společnosti, působí ve společnosti na pozici předsedy představenstva a podílí se na strategickém řízení firmy. Jeho syn, Jan Zubatý, pracuje jako ředitel společnosti a zabezpečuje výkonnou složku chodu firmy. Dcera Daniela pracuje jako hlavní účetní a vnučka Veronika jako vedoucí obchodních zástupců pro tuzemský trh.

„Naše vlastní výrobky i zakázkovou výrobu dodáváme do více než dvaceti států v Evropě, na Blízkém východě, v Asii a Severní Americe. Vyvážíme více jak 70 % z celkové produkce. Mezi hlavní exportní trhy patří Belgie, Německo, Polsko, Maďarsko, Slovensko, Švédsko, Dánsko, ale vyvážíme také do vzdálenějších destinací jako jsou například Libanon, Irák, Saudská Arábie, Spojené arabské emiráty, Kuvajt, Omán, Jihoafrická republika či Malajsie. V letošním roce plánujeme významný vstup také do Ruska a Maroka, kde se dokončuje registrace našich zdravotnických prostředků Akutol. První objednávky by měly odejít v prvním kvartálu do Maroka a ve druhém do Ruska,“ doplňuje Jan Zubatý.

Společnost v současné době dává práci zhruba 100 lidem, je tedy na Kopidlensku jedním z největších zaměstnavatelů. V obci Budčeves, kde společnost sídlí, má kromě výrobního objektu i vlastní skladové prostory, které byly vybudovány v roce 2008. Architektonická podoba skladu zapadá dobře do venkovské zástavby. Toto byl také jeden z hlavních požadavků majitelů společnosti, kteří upřednostnili architektonickou stránku před nákladovou úsporností projektu. Sklady splňují přísné požadavky správné výrobní praxe a jejich kapacita je 3 500 EURO palet.

Přes Aukro se v únoru dražily svatováclavské dukáty, poptávka po nich roste

V žebříčku 10 nejzajímavějších položek, které se za únor prodaly přes tuzemský aukční portál Aukro, vedou tentokrát předměty z kategorie Sběratelství. Ty se mezi desítkou nejžádanějšího zboží vyskytují hned pětkrát. Vystřídaly tak v přehledu nejzajímavějších položek, za které jsou ochotni lidé nabídnout nejvíce peněz, kategorii Starožitnosti a umění. V TOP desítce jsou pak především svatováclavské dukáty, které patří dlouhodobě k nejzajímavějším artiklům. Celkem se v únoru přes Aukro vydražily předměty z oblasti sběratelství a starožitnictví za 166 555 886 korun.

 

Nejžádanější položkou byl v únoru vzácný svatováclavský dukát z roku 1937, ražený v nákladu pouze 324 kusů. Jedná se o originál s odborným znaleckým posudkem. „V současné době při obrovském zájmu o svatováclavské dukáty, jak uvádí i sám prodejce, je tento ročník téměř nesehnatelný a žádná katalogová cena, ani dohledatelné historické prodeje neodpovídají jeho nynější skutečné hodnotě,“ uvedl Pavel Krejčíř z Aukra. Přes Aukro jej nyní šťastný kupec získal za 1,1 milionu korun.

 

Cena výročních dukátů podle odborníků ještě dál poroste. To odráží i fakt, že mezi nejžádanější únorovou desítkou se ražby z různých let objevily hned třikrát. Na druhém místě je sada dukátů z roku 1978 s výslednou cenou 606 323 korun a na třetím místě je svatováclavský dukát z roku 1929 s prodejní cenou přes 141 000 Kč. „Tento ročník je velmi žádaný, počet kusů byl ale celkově vyšší – konkrétně jich bylo raženo 9120 kusů. Ročník 1929 je poptávaný i proto, že se tehdy předpokládalo, že datum na ražbě vyjadřuje 1000 let od mučednické smrti svatého Václava. Dnes se historici přiklání spíše k roku 935,“ uvedl Pavel Krejčíř.

 

Mezi sběratelské předměty se v tabulce těch nejžádanějších “vklínil” na třetím místě Chevrolet „K“ s rokem výroby 1925, který se prodal za rovných 600 000 korun. Pomyslnou čtvrtou příčku obsadilo opět sběratelství, konkrétně pak speciální odběrné poukazy, tzv. bony, které lidé za socialismu dostávali výměnou za valuty a mohli s nimi nakupovat zboží v Tuzexu. „Už tehdy šlo o žádaný artikl a nedostatkové zboží, což se nyní ukazuje i na aukcích. Ty prodané v únoru byly z roku 1958 a byly nepoužité, což jejich cenu samozřejmě zvyšuje,“ uvedl Pavel Krejčíř. Zájem o zboží z dob totality podtrhují dřeváky zlínského Svitu vydražené za téměř 12,5 tisíce korun.

 

Zajímavosti na březen

Březen bude na aukce tradičně bohatý, obzvláště v aktuální situaci, kdy většina lidí musí pracovat z domova a má tak více času na své koníčky. Zájemce jistě zaujme tzv. Tečovický monolit vztyčený v noci na 11. prosince stavební firmou v době, kdy podobné monolity byly k vidění v Německu, Anglii a Rumunsku. Teď jej můžete mít na zahradě i vy. Od čtvrtka 4. března je na něj možné přihodit v charitativní aukci, jejíž výtěžek poputuje do Nadace Korunka a jejímu svěřenci Kubovi, kterého čeká finančně velmi náročná operace.

 

Z oblasti umění, ve které má Aukro velmi vstřícné provize, se právě draží olej od Roberta Jirana Žena v kruhu. Modeláři zase zajásají díky nabídce nových vlakových kolejišť - k mání je například základová deska  180 x 80 cm s kompletní elektrickou instalací pro koleje, výhybky, přerušené koleje a osvětlení pro analogový nebo digitální provoz. Sběratele či zájemce o investiční předměty pak potěší dražba zlatých medailí vydaných slovenskou mincovnou Kremnica. Jde provoražbou nevydaného jubilejního Svatováclavského 1-2-5-10 dukátu podle návrhu Josefa Šejnosta z roku 1923.

 

 

Tabulka: TOP 10 nejzajímavějších položek (únor 2021)

Položka

Kategorie

Cena (v Kč)

Dukát 1937 - svatováclavský dukát

Sběratelství

1 100 200

Sada Svatováclavských dukátů 1978

Sběratelství

606 323

Chevrolet „K“, rok výroby 1925

Auto-moto

600 000

Bony – speciální odběrné průkazy

Sběratelství

505 200

Průmyslová krajina Ol/sololit značeno autorsky vzadu V.Beneš dat.1969

Starožitnosti a umění

160 611

ČSR SVATOVÁCLAVSKÝ DUKÁT 1929

Sběratelství

141 311

10.- Kč, rok 1993, VZÁCNÁ varianta s malým Kč

Sběratelství

136 000

LP Tři sestry - Sex Drógy Rokenról - lim. ed. číslo 1/500 + 2VIP vstup

Hudba a film

77 979

J. Kulhánek Vládci Strachu 1. vydání perfektní stav!!!

Knihy a časopisy

12 999

Retro pantofle - Dřeváky SVIT

Oblečení, obuv, doplňky

12 400

Mezinárodní den žen v kontextu aktuálního světa práce: Ženy jako největší nedoceněný lidský kapitál ve světě

Mezinárodní den žen (MDŽ) se slaví 8. března a je každoroční příležitostí ocenit sociální, ekonomické, kulturní a politické úspěchy žen. Za hlavní téma roku 2021 OSN považuje téma „Ženy ve vedení: Rovná budoucnost ve světě COVID-19“. Základní myšlenkou je uznat obrovské úsilí žen a dívek po celém světě při vytváření rovnější budoucnosti a zotavení z pandemie COVID-19.

„Ukazuje se, že pandemie COVID-19 v práci nepřiměřeně zasáhla zejména ženy. Ženy tak v dnešní kritické době budou potřebovat ještě větší podporu a porozumění,” upozorňuje Jaroslava Rezlerová, generální ředitelka ManpowerGroup Česká republika.

 

Jak dopadá pandemie COVID-19 na ženy?

 

Riziko tzv. “žen-cese” (shesession), tedy tvrdšího dopadu recese na ženy, je reálné. Nejenže ženám přibyly v důsledku pandemie povinnosti v domácnosti, ale krize se navíc dotkla profesí, které zastávají především ony. Během posledních 12 měsíců se podniky digitalizovaly a transformovaly v nebývalém rozsahu a tempu a náš životní, pracovní i spotřební styl se doslova ze dne na den změnil na „virtuální“. Pandemie způsobila největší proměnu pracovní síly od druhé světové války. Činnost některých odvětví, jako je maloobchod, pohostinství, zábavní průmysl, cestovní ruch, a dokonce i výroba, v nichž pracuje vysoký podíl žen, se zničehonic zcela zastavila, zatímco v jiných sektorech (například technologickém průmyslu, zdravotnictví či logistice) poptávka po pracovní síle prudce vzrostla.

 

Ženy budou ekonomickou a sociální krizí zasaženy dlouhodoběji

 

Více než 1,5 miliardy dětí přestalo chodit do školy a pracující matky musí skloubit práci na plný úvazek s péčí o děti a výukou z domova. V Evropě a střední Asii přišlo o práci 25 % samostatně výdělečně činných žen, zatímco u mužů to bylo 21 %. Ve Spojených státech každá třetí pracující žena kvůli pandemii covidu-19 zvažovala opustit zaměstnání nebo zpomalit svou kariéru.  

Již před pandemií pečovaly o domácnost především ženy a nyní se navíc staly učitelkami a pečovatelkami o příbuzné v pokročilém věku. K tomu musí zvládnout práci z domova nebo docházet do zaměstnání.

 

 

Rozdíly v odměňování žen a mužů

 

Na základě údajů z Eurostatu se v Evropské unii jen pomalu snižují rozdíly v odměňování žen a mužů. Při současném tempu tyto rozdíly zmizí až v příštím století, průměrně v roce 2104, v České republice dokonce až v roce 2121. Celou situaci navíc zhoršila pandemie COVID-19 a dá se předpokládat, že tento tzv. gender gap se v následujících letech ještě prohloubí.

 

Ženy: Největší nedoceněný lidský kapitál na světě

 

V odvětvích, která byla pandemií nejvíce zasažena, pracuje větší podíl žen. V ubytovacích a stravovacích službách to je 59 %, v administrativě a obchodu 54 % a na kancelářských pozicích 63 %. Zároveň prudce stoupla poptávka po odbornících na kybernetickou bezpečnost, vývojářích, skladnících a řidičích, což jsou zaměstnání zastávaná zejména muži.

 

Výzkum společnosti ManpowerGroup hovoří jasně: Pokud jde o vedoucí role, ženy nechtějí zvláštní výhody, ale pouze stejně nastavené podmínky. Ženy na vysokých postech během své kariéry naráží na dobře známé překážky: nedostatek vzorů, kariérní postupy nastavené podle genderu a omezený přístup k tzv. sponzorům, garantům a sítím vlivných lidí.

 

Budoucnost ve znamení rovnováhy – co vyhovuje ženám, vyhovuje i mužům

 

Mileniálové, jak ženy, tak muži, věří, že pracovní prostředí bude flexibilní. Očekávají, že budou moci práci a domov propojit, tedy žít „jeden život“ (one-life) spíše, než aby se je museli snažit skloubit. Technologický pokrok a možnost pracovat odkudkoli považují za pozitivní pro byznys i rodinný život.    

 

Vzhledem k zvyšujícímu se počtu odpracovaných let a posouvání důchodového věku noví lídři zvlášť zdůrazňují význam plánování a řízení kariérních „vln“, nikoli „žebříčků“. Mileniálové se připravují na pracovní ultramaraton a chtějí mít dostatečnou flexibilitu, aby mohli měnit v různých fázích rychlost a aby mohli vést „jeden život“, který jim umožní plnit si profesní a osobní cíle podle vlastního uvážení. Mileniálové se na svých cílech shodnou a hodlají změnit způsob, jakým je práce vykonávána. Věří, že jejich generace změní smýšlení, kulturu a dosáhne rovnosti mezi ženami a muži.

 

 

 

 

 

 

10 způsobů, jak zaměstnavatelé mohou posílit genderovou rovnost v nové realitě

 

„Jednou z nejzásadnějších výzev naší doby bude pomoci ženám zvýšit si kvalifikaci a přizpůsobit se rychle se měnícímu světu. Nyní je třeba přenastavit fungování s ohledem na novou realitu a provést změny k lepšímu, které příští generace žen potřebuje,” doplňuje Jaroslava Rezlerová.

 

10 kroků k rovnosti žen a mužů:

 

  • Ano ženám. Prosazování genderové rovnosti v práci zdaleka není jen „ta správná věc“. Údaje hovoří jasně. Podniky, v jejichž čele stojí ženy, si vedou lépe. Víc žen v pracovních týmech a na vedoucích pozicích zvyšuje produktivitu, cenu akcií i obchodní výsledky.
  • Vytvořte ženám podmínky pro úspěch. Zohledněte klasické překážky, kterým ženy v práci čelí, jako je nedostatek vzorů, kariérní postupy nastavené podle genderu a omezený přístup k tzv. sponzorům, garantům a sítím vlivných lidí, a najděte způsob, jak je odstranit. Prvním krokem je aktivní naslouchání. Nejlepší šéfové se ptají samotných žen, co potřebují, aby uspěly.
  • Berte práci z domova jako práci. Uvědomte si, že práce na dálku neprobíhá ve vzduchoprázdnu. Najděte způsoby jak pozice, které jsou považovány za neflexibilní, upravit tak, aby flexibilní byly. Aktivně se zasazujte o vyvracení zakořeněných předsudků o genderových rozdílech rodičovské role žen a mužů, aby tyto normy neurčovaly to, jak manažeři a kolegové vnímají práci na dálku prováděnou muži a ženami a co od nich očekávají.
  • Ptejte se „A proč ne?“ Plánování nástupnictví musí být odvážnější. Místo, abyste si řekli „ona nemá dostatečnou zkušenost“, se ptejte, „jak zařídit, aby to fungovalo“? Bojujte proti předsudkům. Pokud si myslíte, že je něco možné, pak to možné je.
  • Leadership musí vzít téma za své a měřit pokroky. Změny musí začít „nahoře“, aby bylo zřejmé skutečné odhodlání dostat ženy na vedoucí pozice. Pokroky musí být měřitelné, aby vedoucí pracovníci nesli reálnou odpovědnost.
  • Dejte tomu váhu. Vedoucí pracovníci musí přesně vědět, kde ženy potřebují. Dívat se na makroúdaje nestačí. Jasně stanovte přínos talentů – jak se věci změní, jak bude situace vypadat a kdy. Vytvořte plán jako by se jednalo o strategickou obchodní prioritu nebo investici. Opravdová změna vyžaduje čas, pozornost a disciplínu.
  • Zaměřte se na výstupy. Upravte proces hodnocení a způsob měření pracovního výkonu tak, aby byl důraz kladen na výstupy. Hlavně pak do hodnocení nezapočítávejte období lockdownu, kdy byly zavřené školy a školky.

 

 

 

 

  • Identifikujte „příbuzné“ dovednosti nutné pro nové role. Důležité je ukázat, že i krátká školení a posílení stávajících dovedností mohou urychlit přechod na vyšší pozici.
  • Nezapomeňte, že schopnost učit se je významný faktor pro snížení nerovností. Nyní je správná doba pro podporování zaměstnanců v intenzivním rozvoji technických dovedností a zároveň pro nabírání učenlivých lidi, kteří jsou schopni a chtějí se učit nové dovednosti. To může být rozhodující proto, aby v budoucnosti všichni měli dovednosti potřebné pro prosperující profese.
  • Nabírejte lidi s měkkými dovednostmi. Při hledání učenlivých zaměstnanců se zaměřte na měkké dovednosti, jako je komunikace, ochota spolupracovat, kreativita a zvídavost. To jsou na současném pracovním trhu nejcennější a zároveň nejvzácnější lidské přednosti. Zaměstnanci, kteří je mají, snadněji mění role a kariéru.

 

 

Lenka Vokáčová, CSR manažerka ManpowerGroup

 

 

ManpowerGroup v České republice

V České republice se ManpowerGroup každý měsíc stará o personální a mzdovou agendu pro téměř 12 000 zaměstnanců, které vyhledal a kteří pracují u jeho klientů. V roce 2019, díky své síti 35 poboček, ManpowerGroup našel pro 1200 klientů 24 000 nových zaměstnanců.

 

Více informací o společnosti ManpowerGroup naleznete na www.manpowergroup.cz

 

Posila v Kogi CONu: Expert na inovace a firemní transformace Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti

Partnerem společnosti Kogi CON, která se jako jediná v České republice specializuje na měření a transformace firemních kultur, se stal expert na firemní transformace Pavel Kuhn. Do Kogi CONu přináší bohaté zkušenosti z oblasti digitální disrupce v menších společnostech i velkých korporacích.

Pavel Kuhn stojí za úspěšnými transformacemi a rozvojem firem jako je například virtuální operátor SAZKAmobil, P2P platforma Zonky, digitální pojišťovací makléř Rixo nebo online nástroj pro sběr zpětné vazby Surfey.

 

Během transformace těchto firem z malých týmů plných nadšených lidí do společností s hierarchickou strukturou čítající desítky nebo stovky zaměstnanců úspěšně aplikoval strategické propojení firemní kultury s vývojem digitálních inovací, případně s disrupcí celého odvětví.

 

„Úspěch všech transformačních projektů, které jsem vedl, spočíval v kontinuálním důrazu na firemní kulturu, v jejím důsledném rolování do celé firmy a v práci s lidmi,” vysvětluje Pavel Kuhn. Podle něj se malé úspěšné firmy založené na nadšení všech členů týmu spolu s růstem, často exponenciálním, potýkají s problémy v komunikaci a s budováním hierarchie a systematičnosti ve firmě.

 

„V Kogi CON jsme vyvinuli unikátní metodiku, která nám umožňuje měřit stávající a definovat chtěnou firemní kulturu. Nad rámec toho umíme vybrat a změřit ty správné drivery, které maximalizují šanci na úspěšnou firemní transformaci. Celý proces změny tedy obohacujeme nejen o naši expertízu, ale hlavně o relevantní data, vysvětluje Kuhn.

 

„Propojení dovedností a zkušeností z praxe je u Pavla Kuhna na českém trhu jedinečné. Pokud chcete ve firmě úspěšně provést digitální disrupci, neměl by ve vašem týmu chybět,” uvedl výkonný ředitel Kogi CON Filip Hurda.

 

 

O Kogi CON

 

Společnost Kogi CON vyvinula unikátní metodiku měření firemní kultury a souvisejících stimulů. Firmy provází vnitřní adaptací při digitálních či jiných strategických transformacích na úrovni klíčových stakeholderů - jejich zákazníků a zaměstnanců. Soustředí se zejména na oblast firemní kultury, zákaznické zkušenosti, digitalizace a věnuje se vzdělávání a rozvoji datové analýzy. Klientům pomocí práce s firemní kulturou zvyšuje výkonnost, snižuje odchodovost klíčových lidí a zavádí systémovou práci s inovacemi.

Komentář České bankovní asociace k vývoji hypotečního trhu 1/2021

Vladimír Staňura, hlavní poradce ČBA.

  

Objem prodaných hypotečních úvěrů podle Fincentrum Hypoindexu činil v lednu 24,9 mld. korun. To je o 4,5 mld. korun méně než v prosinci 2020. Protože v minulosti byly měsíce leden a únor vždy ve znamení útlumu, lze tento výsledek považovat za velmi dobrý. To je vidět i ze srovnání s lednem loňského roku, kdy byl objem prodejů hypoték ve výši 16,9 mld. korun, tj. o 8 mld. korun nižší než letos. Zájem klientů o hypotéky tedy pokračuje. Loňský rekordní rok se však pravděpodobně opakovat nebude, ale i tak je začátek roku z hlediska objemu prodejů velmi slibný.

 

Důvodů, proč se rekord z loňského roku nejspíš opakovat nebude, je více. Ten hlavní spočívá v tom, že řada zájemců o hypotéku velmi silně vnímá předpovědi, že úrokové sazby hypotečních úvěrů půjdou nahoru a snaží se zařídit si hypotéku a zafixovat si zatím stále ještě velmi nízkou úrokovou sazbu. To v tuto chvíli přispívá k tomu, že prodeje hypoték zůstávají vysoko. Růst úrokových sazeb ovšem poptávku po hypotékách přibrzdí. Česká národní banka (ČNB) opakovaně prohlásila, že v tomto roce bude zvedat svojí základní úrokovou sazbu. Cena peněz na mezibankovním trhu roste, což pro banky zdražuje zdroj financování hypoték a bude je nutit (a už je nutí), jít se sazbami nahoru. Fincentrum Hypoindex za leden 2021 ještě zaznamenal pokles průměrné úrokové sazby z 1,96 na 1,94 % p.a. To je ale pokles spíše kosmetický a otočení trendu už „visí ve vzduchu“.

 

Zájem o hypotéky je dramaticky ovlivněn kovidovou situací. Je zde zřejmá snaha lidí zajistit se do budoucnosti a na stáří. Při oživení ekonomiky a návratu života domácností „do normálu“ se pozornost lidí vrátí zpátky k běžné spotřebě a spotřebním úvěrům. To přinese přece jenom menší zájem o předražené nemovitosti a dražší hypoteční úvěry. Ovšem i tak, pokud trh ve srovnání s loňským rokem klesne o nějakých 10 až 20 %, stále to bude znamenat velmi dobrý až výjimečný výsledek.

 

Dalším důvodem, proč se loňský rok nebude opakovat, je enormně vysoký objem refinancování. Např. v prosinci 2020 byl podle statistik ČNB objem refinancování 7 mld. korun, což byl rekord všech dob. Dá se očekávat, že při postupném nárůstu úrokových sazeb motivace k refinancování bude slábnout.

 

Lehce spekulativně by se dalo tvrdit, že v tomto roce nebude už tak silný efekt ze zrušení daně z převodu nemovitosti.

 

Vše výše uvedené lze ukázat i na kusech prodaných hypoték. V lednu bylo prodáno 8,4 tis. hypoték. To je o 16 % méně než v prosinci 2020, ale o 29 % více než v lednu 2020. I v kusech prodaných hypoték jde tedy o dobrý začátek roku.

 

Průměrná výše hypotéky dosáhla 2,98 mil. korun. Je tedy velmi blízko třímilionové hranici. Její růst se ve srovnání s prosincem 2020 výrazně zpomalil. Dalo by se dovodit, že pomalejší nárůst průměrné hypotéky je dán tím, že ceny nemovitostí nešly už tak rychle nahoru jako v loňském roce. Ale na potvrzení si musíme ještě počkat. Hypotéky se sjednávají s předstihem několika měsíců. Díky této dlouhé setrvačnosti se vliv cen nemovitostí projevuje ve výši hypoték později a lze ho vysledovat až v delší časové řadě.

 

I stavební spořitelny začaly rok 2021 dobře. Prodaly v lednu úvěry na bydlení (zajištěné a nezajištěné) za 5,6 mld. korun, což znamená nárůst oproti lednu 2020 o více než 33 %.

Fit pro život

Kapitál

Cestujeme za golfem

Praha