Přihlásit
header 1000 kapital

Dopad epidemie COVID-19 na business: téměř třetina firem si myslí, že do čtvrt roku bude nabírat zaměstnance jako před epidemií

  • 57 % firem bylo negativně ovlivněno
  • 3 % pozitivně
  • Nejhůře zasaženo odvětví Ubytování a stravování (92 % firem v tomto sektoru muselo omezit provoz)
  • 31 % firem si myslí, že se na původní úroveň náborů vrátí do 3 měsíců
  • 19 % nikdy

 

Společnost ManpowerGroup Česká republika zveřejnila výsledky průzkumu ManpowerGroup Index trhu práce pro třetí čtvrtletí roku 2020, který tentokrát obsahovat dvě doplňující otázky, zkoumající dopad epidemie COVID-19 na jejich business a náborové aktivity do budoucna.

 

V rámci průzkumu ManpowerGroup Index trhu práce pro třetí čtvrtletí 2020 byly všem účastníkům vybraného reprezentativního vzorku 556 zaměstnavatelů v ČR položeny otázky: „Jak byla vaše běžná obchodní činnost ovlivněna epidemií COVID-19?“ a „Kdy očekáváte, že se vaše firma vrátí k původní úrovni náborových aktivit?“.

 

Epidemie COVID-19 ovlivnila negativně business 57 % českých firem, z toho 10 % muselo uzavřít svůj provoz úplně. 35 % společností nezaznamenalo změny v obchodní aktivitě a 3 % si dokonce polepšila.

 

V mezinárodním srovnání jsou dopady epidemie na provoz firem v ČR podobné, jako například v Německu nebo Slovensku. Příliš se neliší čeká data od globálního průměru, kde 63 % firem deklaruje negativní dopady epidemie na business.

 

V rámci ČR jsou nejvíce postižené malé podniky do 50 ti zaměstnanců a z hlediska regionů je nejvíce postižený region Praha.

 

Z daleka nejvíce postiženým sektorem je Ubytování a stravování, kde 53 % firem muselo zavřít úplně a 92 % do nějaké míry omezilo provoz. Nejdůležitější zaměstnavatelský sektor Zpracovatelský průmysl velmi vzácně dospěl ke 100% uzavření provozu. Vždy dále probíhala částečná činnost, vychystávání stávajících zakázek, údržba. I tak ale 30 % zaměstnavatelů v tomto sektoru omezilo provoz o více než 50 %.

 

„Pandemie zasáhla mnoho odvětví a oborů. Sebevíce konzervativní zaměstnavatelé museli své návyky přehodnotit, kdo doposud odmítal nové technologie, status home-office, on-line fungování, virtuální setkávání nebo bezkontaktní transakce, musel se rychle přeorientovat. Do on-line prostředí se přesunuly prodejny, provozovny, restaurace i administrativní služby. S koncem nouzového stavu a postupným rozvolněním se lidé budou pomalu navracet ke svým starým dobrým zvyklostem, ale určitá část lidí si komfort vzdáleného přístupu z pohodlí domova bude chtít ponechat i do tzv. nového normálu,“ řekla Jaroslava Rezlerová, generální ředitelka ManpowerGroup Česká republika.

 

56 % firem si myslí, že se na původní úroveň náborové aktivity vrátí do roka. 19 % firem se ale domnívá, že se na původní úroveň náborů nevrátí nikdy.

 

Z hlediska návratu k náborové intenzitě před epidemií je ČR o něco optimističtější, než je globální průměr. 56 % firem si myslí, že se na původní úroveň náborů vrátí do 12 měsíců - 31 % do 3 měsíců, 18 % v době 4 - 9 měsíců, 7 % v době 10 – 12 měsíců.

 

“U dělnických nebo administrativních pozic si bude moci zaměstnavatel více vybírat, ale ani vysoká nezaměstnanost nevyřeší problém nedostatku řemeslníků, techniků, mechaniků, lékařů nebo programátorů. Epidemie zřejmě urychlí změny v ekonomice, které už tak byly revoluční v důsledku možností digitalizace a robotizace. Nutnost rychlého tréninku a rekvalifikace velkého množství lidí bude po epidemii ještě naléhavější,“ řekla Jaroslava Rezlerová, generální ředitelka ManpowerGroup Česká republika.

 

 

O společnosti ManpowerGroup

Společnost ManpowerGroup™ (NYSE: MAN) je téměř 70 let světovým lídrem v poskytování inovativních služeb a řešení na míru, které pokrývají životní cyklus zaměstnance a pomáhají jejím klientům dosáhnout svých cílů a zvýšit svoji konkurenceschopnost. Skupina společností ManpowerGroup, fungující pod značkami Experis™, Manpower®, ManpowerGroup™ Solutions a Right Management®, pomáhá 400 000 klientům v 80 zemích a oblastech zlepšit výkonnost jejich pracovníků a více než 600 000 uchazečům zajistí odpovídající práci. ManpowerGroup byla v roce 2020 již pojedenácté jmenována jednou ze světových nejetičtějších společností, a posílila tím svoji pozici jako nejdůvěryhodnější společnost ve svém oboru.

 

Více informací o tom, jak vám ManpowerGroup může pomoci uspět, najdete na www.manpowergroup.com

ManpowerGroup v České republice

V České republice se ManpowerGroup každý měsíc stará o personální a mzdovou agendu pro téměř 12 000 zaměstnanců, které vyhledal a kteří pracují u jeho klientů. V roce 2019, díky své síti 35 poboček, ManpowerGroup našel pro 1200 klientů 24 000 nových zaměstnanců.

 

Více informací o společnosti ManpowerGroup naleznete na www.manpowergroup.cz

Obrat skupiny Geis poprvé přesáhl miliardu eur

Skupina Geis uzavřela finanční rok rekordním číslem: v roce 2019 dosáhl mezinárodní poskytovatel logistických služeb 1,038 miliardy eur čistého obratu a poprvé tak překročil pověstnou miliardu. Meziročně se jedná o nárůst o 9,5 procenta. „Rok 2019 byl celkově velmi dobrý,“ uvádějí majitelé a jednatelé skupiny Hans-Georg Geis a Wolfgang Geis. „Jsme spokojeni s obratem i hospodářským výsledkem.“

Výhled do roku 2020

I začátek roku 2020 byl pro skupinu velmi dobrý. Příchod pandemie koronaviru ztížil možnost odhadu budoucího vývoje do konce roku. „Aktuálně nemůžeme dělat žádné predikce k vývoji roku 2020,“ vysvětlují Hans-Georg Geis a Wolfgang Geis.

Foto: Geis CZ s.r.o.

Více informací na: www.geis.cz

Průzkum Prazdroje: trvale zavřených hospod bude mnohem méně, než se čekalo

Naprostá většina tuzemských hospod, které ještě před měsícem nechtěly kvůli dopadům koronakrize znovu otevřít, změnila svůj postoj. Z detailního průzkumu Plzeňského Prazdroje z minulých dnů vyplývá, že pokračování podnikání nyní plánuje 97,5 % hospod. Ještě počátkem dubna to podle průzkumu pivovaru vypadalo, že se jich již neotevře více než desetina, Dataservis pak predikoval dokonce uzavření až čtvrtiny provozů. Data Prazdroj získal z více než 16 000 tuzemských hospod, tedy z 80 % všech, se kterými spolupracuje a které představují většinu tuzemského trhu.

 

„Původní pesimistická nálada se s dnešním otevřením zahrádek a blížícím se datem otevření celých hospod, stanoveným na 25. května, proměňuje. Je jasné, že hospodští jsou v tíživé situaci a řada z nich má vážné finanční problémy. Většina těch, kteří původně chtěli řemeslo pověsit na hřebík, se ale rozhodla pokračovat. Z našich dvou desítek tisíc partnerských provozoven tak trvale uzavřených zůstane zhruba jen 500,“ říká obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz.

 

Prazdroj a s ním i další pivovary se snažily a snaží po celou dobu krize hospodám pomáhat, zmírnit negativní dopady v souvislosti s koronakrizí a připravit je na restart jejich podnikání. Prazdroj například pomáhal hostinským v získávání úvěrů z vládních programů Covid, stál u startu projektu Zachraňte hospodu a nyní každé znovuotevírané hospodě dává jeden sud piva zdarma. Provozovny také vybavuje desinfekčními prostředky.

 

„Víme, že propady tržeb za deset týdnů uzavřeného nebo silně omezeného provozu může jakákoli pomoc z vnějšku pouze zmírnit, přesto cítíme, že i díky finanční, materiální a morální podpoře z více stran se podařilo zmírnit skeptickou náladu na trhu. Hostinští se chtějí znovu věnovat svým zákazníkům, někteří zatím jen na zkoušku, ale celkově je cítit na trhu pozitivní odhodlání,“ doplňuje Tomáš Mráz.

 

Plzeňský Prazdroj

 

· S exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva.

· Prazdroj společně se Svazem pivovarů a sladoven a dalšími partnery podporuje iniciativu Zachraň hospodu, přes kterou si mohou spotřebitelé koupit voucher do svého oblíbeného podniku a pomoci mu tak finančně překlenout toto těžké období. Voucher uplatní po znovuotevření, ale peníze dostanou hospody hned, a to je pro ně vítaná pomoc.

· Prazdroj pomáhá hospodám i dalšími aktivitami: kompenzuje jim sudy, které během uzavření expirují, radí hospodským s tím, jak zakonzervovat hospodu a výčep, pokud mají úplně zavřeno, aby pak zařízení našli v bezvadném stavu, nebo majitelům a provozovatelům hospod zprostředkovali návod, jak žádat o úvěr z programu COVID.

· Dále se pivovar snaží vynakládat svou energii a prostředky tam, kde může pomoci, například posílá zdarma nealkoholické pivo Birell zdravotníkům a dalším složkám záchranného systému.

· Hygienickým stanicím a nemocnicím nabízí možnost využít mobilní stany, které využívá na venkovních akcích.

· Prazdroj pomohl také odstartovat projekt Zdeňka Pohlreicha „Vaříme nepostradatelným“, který vaří jídlo zdarma pro pražskou záchranku, hasiče a policisty. Ke každému obědu pro zdravotníky a další členy záchranných složek přidá Birell jedno nealkoholické pivo. Zároveň Prazdroj přispěl na rozjezd projektu částkou půl milionu korun na nákup surovin, ze kterých budou restaurace obědy vařit.

· Plzeňský Prazdroj získal v roce 2019 v žebříčku Byznysu pro společnost TOP Odpovědná firma nejvýznamnější ocenění – Trendsetter za to, že dlouhodobě v Česku udává směr v oblasti udržitelnosti a přináší nové inspirativní podněty k odpovědnosti v podnikání.

Koronavirus: Lidé si začínají opět kupovat auta na splátky, průměrná financovaná částka je 195 tisíc

Na úvěr si nyní kupují vozy až dvě pětiny zákazníků

 

Pátý den od uvolnění prodejů v autobazarech a s přibývajícími informacemi o urychlení scénáře návratu k normálnímu fungování země se zdá, že lidé ztrácejí obavy o budoucnost ekonomiky. Stoupá totiž zájem o nákup ojetých vozů na splátky. Podle statistických údajů sítě AAA AUTO se nyní prodávají na úvěr již dvě pětiny vozů.

„V České republice nyní prodáváme na úvěr zhruba 40 až 50 vozů denně, tedy zhruba 40 % z celkového objemu. Průměrná financovaná částka je u jednoho vozu momentálně 195 tisíc korun. Vozy, které se nejvíce prodávají na splátky jsou zejména značky Škoda, především Octavia a Fabia,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě AAA AUTO. Současný poměr počtu lidí, kteří si kupují vozy na splátky, se tak vyrovnal předkrizovému stavu.

U nově poskytnutých úvěrů je možné odložit splácení o tři měsíce. Lidé také mohou získat první tři splátky zpět v hotovosti. „V současné době, kdy má řada lidí výpadek příjmů, je to jistě vítaná finanční injekce,“ poznamenala Karolína Topolová. Při sjednávání úvěru je možno získat velmi zajímavou úrokovou sazbou, která poklesla vlivem přebytku finančních prostředků na straně poskytovatelů vůči původním plánům až na dnešních 3,9 %.

Mnoho lidí také využívá možnosti protiúčtu, kdy mohou vyměnit svůj starší vůz za novější a získat při tom na nákup vyšší slevu. „Lidé tak mají díky úvěrům a protiúčtům možnost pořídit si lepší vůz, než na jaký by měli pouze při využití vlastní hotovosti. Protiúčty využívá dokonce pětina zákazníků,“ doplnila Karolína Topolová.

Síť AAA AUTO již od začátku pandemie koronaviru pravidelně desinfikuje nabízené vozy i prostory svých poboček. V souvislosti se znovuotevřením poboček přijala společnost další hygienická a bezpečnostní opatření. Prodejci, jejichž zdravotní stav pravidelně kontrolujeme, používají ochranné prostředky, roušky a rukavice. Zákazníci mají v autocentrech k dispozici jednorázové rukavice a desinfekci a zejména dostatek osobního prostoru tak, aby se nemuseli setkávat s dalšími klienty. Minimální vzdálenost mezi zákazníky je nejméně 2 metry, maximálně se využívají bezhotovostní platby a doba pobytu zákazníků na pobočkách je zkrácena na nezbytné minimum.

„Pro desinfekci vozů jsme nakoupili nové technologie a zpřísnili procesy tak, aby auta byla zcela bezpečná,“ dodala Karolína Topolová. Proces čištění vozů byl vždy v AAA AUTO na vysoké úrovni, nyní byl ještě posílen specificky o úkony posilující desinfekční účinky. Mezi ně patří desinfekce všech povrchů, volantu, řadicí páky, klíčů, madel či klik. Video o těchto postupech je možno shlédnout na YouTube kanálu AAA AUTO zde: https://youtu.be/Z5E1qpS2iG0

V posledních téměř pěti týdnech probíhaly prodeje vozů v síti AAA AUTO pouze on-line a s využitím call centra, s dovozem aut zákazníkům domů. Tento systém prodeje zůstane možný i nadále, včetně poskytnutí úvěru, pojištění či dalších služeb, spojených s nákupem vozu.

Nové televizory od Samsungu dokáží uzpůsobit jas osvětlení místnosti i scénám a zvuk okolnímu hluku

Funkce Adaptive Picture dokáže měnit jas i podle jednotlivých scén, Object Tracking Sound zase sladí zvuk s pohybem objektů na obrazovce.

 

Nové inteligentní funkce pro vylepšení zážitku z obrazu a zvuku nabízí letošní modelové řady televizorů QLED 8K a QLED 4K od Samsungu. Tradiční televizní senzory dokážou upravit jas obrazovky podle okolního světla v místnosti, ovšem technologie Adaptivní obraz u televizoru Q950T jde podstatně dále – jas se u ní mění v jednotlivých scénách, takže se diváci mohou těšit na špičkový obraz s dostatečným kontrastem v jakémkoli prostředí.

QLED televizory od Samsungu pro letošní rok jsou také vybaveny   funkcí Zvuk sledující pohy  Object Tracking Sound (OTS), která využívá umělou inteligenci pro sladění pohybu zvuku s pohybem objektů na obrazovce. Tím vzniká plnohodnotný a velmi kvalitní prostorový zvuk v uspořádání 5.1. Napomáhají tomu i reproduktory, které se nacházejí po všech stranách displeje QLED, a na zadní straně pak nechybějí ani basové subwoofery.

 

Nové televizory řady QLED 8K a QLED 4K kromě toho dokáží automaticky upravit úroveň dialogů, aby je nerušily zvuky v domácnosti, například mixér nebo vysavač. Technologie Active Voice Amplifier (AVA) automaticky tyto hluky detekuje a sama zesílí dialogy. QLED televize analyzuje každou scénu v reálném čase, aby identifikovala a zpracovala typ zvuku. Tento proces začíná tím, že oddělí a klasifikuje vstupní zvukové signály. Klíčové vlastnosti jsou poté zesílené a upravené tak, aby co nejlépe odpovídaly dané scéně.

 

Doporučené maloobchodní ceny letošních modelových řady televizorů QLED začínají na 19 900 Kč na trhu jsou od již od dubna.

 

O společnosti Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspiruje svět a tvoří budoucnost svými průlomovými myšlenkami a technologiemi. Společnost nově definuje svět televizorů, smartphonů, tabletů, nositelných chytrých zařízení a digitálních spotřebičů, síťových a paměťových prvků, systémů LSI, polovodičů a LED displejů. Nejnovější informace najdete v Samsung Newsroom na adrese http://news.samsung.com.

Skupina Geis k aktuální situaci ohledně koronaviru

Ing. Petr Družkovský, provozní ředitel Geis CZ s.r.o.

 

Ačkoliv je situace opravdu velmi vážná, snažíme se zachovat všechny naše služby v maximální míře. Jsme si vědomi toho, že právě na přepravních společnostech nyní závisí, aby se nepřerušilo plynulé zásobování firem i obyvatel. Jedná se o nepředvídatelné okolnosti, na které musíme operativně reagovat, jako je distribuce do území v karanténě, stálé sledování a monitorování situace hlavně v oblasti mezinárodní přepravy, kdy se uzavírají hranice států a my musíme zboží, které je již v našich systémech dopravit. Aktuální informace pro naše zákazníky zveřejňujeme průběžně na firemním webu, o zásadních provozních opatřeních jsme informovali a jsme dále připraveni informovat direct mailem.

Při tom je třeba myslet na zdraví našich zaměstnanců.

Zrušili jsme osobní odběry zásilek příjemci na pobočkách a pokud je to jen trochu možné, pracují naši lidé z domova. Tím chceme maximálně snížit riziko přenosu. Přes známé problémy s dostupností se snažíme naše zaměstnance v nejvyšší možné míře vybavit ochrannými pomůckami – rouškami, dezinfekčními gely. Aktivně jednáme s dodavateli a věříme, že se situace zlepší.

Předpis o ochraně zdraví pro naše zaměstnance jsme vydali již před třemi týdny. Pracoviště jsme vybavili dezinfekčními prostředky, zintenzivnili jsme dezinfekci všech povrchů na pobočkách, a logistických pracovištích, dezinfikujeme i dopravní techniku, včetně například vysokozdvižných vozíků při předávání směn.

 

Více informací na: www.geis-group.cz

 

O skupině Geis

Skupina Geis má hlavní sídlo v německém Bad Neustadtu. Její historie se začala odvíjet již v roce 1945, kdy Hans Geis založil dopravní společnost. Během své existence se rozvinula v globálního poskytovatele komplexních logistických služeb. Skupinu vlastní a řídí po celou dobu rodina Geis. Dnes zaměstnává kolem 6 850 lidí a v roce 2018 vygeneroval obrat 955 milionů EUR.

Do skupiny patří společnosti v Německu, Švýcarsku, Lucembursku, Rakousku, Polsku, České republice a na Slovensku. Hlavní oblasti podnikání skupiny Geis jsou Road Services (paletové / kusové a celovozové přepravy), Logistics Services (kontraktní logistika, výroba obalů) a Air+Sea Services (letecké a námořní přepravy, speciální projekty přeprav).

V České republice patří do skupiny Geis firmy Geis CZ s.r.o., Geis CZ Air+Sea s.r.o., Geis Solution CZ s.r.o. a Spedition Feico, spol. s r.o. Na Slovensku je to Geis SK s.r.o. Česko-slovenská část skupiny zajišťuje komplexní logistické služby: kusové, paletové a celovozové přepravy, letecké a námořní přepravy, kontraktní logistiku včetně vývoje a výroby obalů, od jednoduchého skladování až po sofistikované logistické projekty. Zaměstnává více než 1300 pracovníků na 35 pobočkách a v roce 2018 dosáhla obratu téměř 6 miliard CZK.

Návštěvnost online lékáren násobně převyšuje nápor z Vánoc i Black Friday. Počty kliků rostou o desítky milionů za den

Osobní návštěvy lékáren jsou v těchto dnech nejen zdravotně rizikové, ale zákazník se často musí potýkat s dlouhými frontami, a co je nejdůležitější, nedostatkem žádaného léku či tolik potřebné roušky nebo respirátoru. Nejen proto se drtivá většina Čechů uchyluje v těchto dnech k využití online lékáren. Celkový počet kliků (https požadavků) u největších online lékáren za den aktuálně roste o desítky milionů a většinou je i násobně vyšší než v období Vánoc a Black Friday.

České online lékárny doslova praskají ve švech. Za své hovoří i statistiky, které uveřejňuje datové centrum vshosting~, které provozuje 2 ze 3 největších online lékáren v České republice. “Největší tuzemské online lékárny zaznamenávají v průběhu roku průměrně několik stovek požadavků za sekundu pro jeden den. Mírně se to zvedá s příchodem zimního období a pochopitelně s nástupem například chřipkové epidemie” uvádí Damir Špoljarič, CEO společnosti vshosting~ a pokračuje: “Příchodem koronaviru do ČR se průměrná návštěvnost zvedla cca trojnásobně a na této hodnotě se drží již třetím týdnem.” Nápor na největší české lékárny v současné době převyšuje návštěvnost u celé řady velkých e-shopů v době jejich špičky, kterou zde představují zejména Vánoce, ale především nákupní horečka v podobě oblíbené akce Black Friday.

Graf požadavků na server jedné ze tří největších českých online lékáren

Průměrný počet kliků (https požadavků) v období cca od ledna do listopadu činí u této lékárny zhruba 400 za vteřinu pro jeden den. K navýšení dochází v období Black Friday a Vánoc, kdy se hodnota zvýší na průměrných 550 kliků za vteřinu, což je nárůst o 37,5 %. Při současném provozu ovšem počty kliků dosahují téměř 1600 za vteřinu, což představuje trojnásobně vyšší provoz. To znamená, že počty kliků se aktuálně snadno vyšplhají i přes sto milionů denně.

Extrémní nápor na servery má ale společnost vshosting~ pojištěný a její klienti se bát nemusí. “V našich skladech jsme i na takové situace připraveni a disponujeme stovkami

kusů hardware, v čele s náhradními servery. I přes to, že máme maximum našich procesů automatizovaných, v rámci třísměnného provozu máme neustále na příslušných místech administrátory a techniky schopné reagovat do 60 vteřin.“ zakončuje Špoljarič.

Koronavirus a jeho vliv na vývoj trhu práce

Jiří Halbrštát, manažer náboru a marketingu

ManpowerGroup

 

Tento týden firmy aplikují home office pro profese, kde je to možné a zároveň řeší náhrady za rodiče, kteří hlídají děti, lidi v karanténě nebo za polské či slovenské „pendlery“, kteří se nemůžou dostat přes hranice kvůli frontám u kontrol. Zastavil se navíc nábor ze zahraničí na všechny typy pozic, a to je pro firmy citelná ztráta. Obracejí se na nás výroba, logistika, maloobchod nebo call centra s extrémní poptávkou po brigádnících. Nové nástupy na administrativní pozice a navyšování stavů se nyní většinou pozastavuje. Rozjednaná výběrová řízení váznou, protože personalisté řeší mimořádná opatření uvnitř firem a na nábory nemají čas.

 

O hromadném propouštění se nemluví, protože většina firem věří, že do dvou měsíců obnoví provoz. Propouštění je velmi drahá věc vzhledem k odstupným a výpovědní době. Zatím se situace řeší buď vybíráním dovolené, převáděním lidí na OČR nebo překážkami na straně zaměstnavatele.

 

Co se náboru týče, naše agentura plně využívá online nástroje pro nábor, pohovory a testování uchazečů na administrativní pozice a většinu výrobních pozic. Pro řemeslné profese, jako jsou například svářeči, minimalizujeme počet osob na testování dovedností na minimum. Například zástupci firem jim nejsou na testování přítomni výsledky práce přenášíme videem. Nábor na velmi kvalifikované a klíčové pozice například v IT zatím pokračuje beze změny. Nábor na některé backofficové pozice firmy nábor pozastavují jednak kvůli nedostatku času v důsledku krizového řízení a zároveň z nejistoty z budoucnosti. Zatím ale všichni vyčkávají, jakou dynamiku bude mít šíření viru a další plány budou dělat v okamžiku, kdy bude jasnější výhled na další tři měsíce.

 

Jak se situace promítne do ohodnocení zaměstnanců?

 

Významně dotčeni jsou samozřejmě živnostníci a lidé pracují externě na IČO. Dále poklesly příjmy lidem s neschopenkou. Snížení mzdy může nastat i v souvislosti se zavedením překážek na straně zaměstnavatele. Dlouhodobý dopad bude nejvýraznější u pozic s vyšším poměrem variabilní složky mzdy, která se odvíjí od výsledků individuálních, týmových nebo celofiremních, to znamená hlavně obchodní a manažerské pozice.

 

Vývoj v globálním měřítku

 

Mezinárodní společnosti bývají mnohem lépe připraveny na vzdálenou práci jak technologicky, tak i kulturně a organizačně. Silně zprocesované korporace mívají většinou v šuplíku připravené krizové plány pro různé situace, které se vypracovávaly v období epidemie SARS a ptačí chřipky nebo při povodních. Reagují proto rychleji a systematicky i proto, že okamžitě sdílí zkušenosti ze zemí, kde je epidemie více vepředu.

ManpowerGroup v České republice

V České republice se ManpowerGroup každý měsíc stará o personální a mzdovou agendu pro téměř 12 000 zaměstnanců, které vyhledal a kteří pracují u jeho klientů. V roce 2019, díky své síti 35 poboček, ManpowerGroup našel pro 1200 klientů 24 000 nových zaměstnanců. Více informací o společnosti ManpowerGroup naleznete na www.manpowergroup.cz

 

Foto: ManpowerGroup

Fit pro život

Kapitál

Cestujeme za golfem

Praha