Přihlásit
header 1000 kapital

Nový Opel Vivaro-e: Bezemisní dodávka bez kompromisů

  • Zaváděcí cena už od 670 000 CZK bez DPH – téměř jako vznětový model
  • Výkony: Elektromotor 100 kW/136 k, točivý moment 260 Nm
  • Akční rádius: Až 330 km (WLTP)
  • Snadné ovládání: Programovatelné nabíjení pomocí aplikace “myOpel”
  • Ochrana: Asistenční systémy zvyšují bezpečnost

 Nové Vivaro-e je prvním čistě elektrickým modelem německé automobilky Opel. A vyjíždí na trh právě v době, kdy se bezemisní dodávky zboží a služeb stávají v mnoha lokalitách povinností. K dispozici bude ve třech délkách a v mnoha karosářských verzích, díky bezemisnímu provozu půjde o ideální prostředek pro lokální doručování zásilek, zásobování zbožím i zajišťování komunálních služeb. Zájemci o nové Vivaro-e mohou volit ze dvou „výkonových“ verzí: Základní model má sadu lithium-ionových baterií o kapacitě 50 kWh, která umožní dojezd až 230 km (dle cyklu WLTP1), výkonnější verze má baterie 75 kWh, které garantují akční rádius až 330 km.

 

Pro uvedení na trh Opel připravil speciální zaváděcí ceny: Nejmenší Vivaro-e velikosti „S“ s baterií 50 kWh stojí v základu 670 000 CZK bez DPH, což je velmi blízko ceníkové ceně verze poháněné podobně výkonným turbodieselem 2.0 CDTI/110 kW, která začíná na 640 490 CZK bez DPH.

 Nové Vivaro-e si zachovává dokonalou flexibilitu, jako mají všechny model s konvenčním pohonem spalovacím motorem, a srovnatelná je i jeho užitečná hmotnost, která činí 1275 kg. Velkou předností skříňového Vivara-e je nabídka továrně montovaného tažného zařízení pro připojení brzděného přívěsu o hmotnosti až 1000 kg – tím se může pochlubit jen několik málo elektromobilů.

 Trakční baterie Vivara-e se skládá z 18 (50 kWh), resp. 27 (75 kWh) modulů. Protože už od počátku příprav řady Vivaro se počítalo s elektrickou alternativou, baterie (uložené pod podlahou Vivara-e) naprosto nijak neomezují jeho nákladový prostor. Navíc toto umístění baterie snižuje těžiště vozu, což zlepšuje stabilitu jízdy v zatáčkách nebo v silném větru, a to i při plném zatížení. Sofistikovaný regenerativní brzdový systém, který velmi efektivně dobíjí baterie při zpomalování a brzdění, přispívá k prodloužení dojezdu.

 Výkon trakčního elektromotoru 100 kW/136 k a jeho točivý moment 260 Nm propůjčuje elektrickému Vivarue lepší dynamiku, než jakou disponuje většina konkurenčních elektrických užitkových vozů. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 130 km/h, což na jedné straně dovoluje standardní dálniční provoz, na druhé straně podporuje co nejdelší  dojezd.

 Snadná elektromobilita: Různé možnosti dobíjení, služby „OpelConnect“

V zájmu co nejsnadnějšího využívání elektrického Vivara-e dovoluje tento model hned několik způsobů dobíjení – podle možností a preferencí uživatelů: Od nejobyčejnější domácí zásuvky 230 V přes wall-box až po veřejnou rychlonabíjecí stanici.

 Při dobíjení na veřejné DC 100 kW rychlonabíječce se 50 kWh baterie Vivara-e dobije na 80 procent své kapacity za pouhých 30 minut, stejné dobití větší baterie 75 kWh trvá jen 45 minut. Opel nabízí palubní nabíječky, které garantují nejenom nejrychlejší možné dobíjení, ale také co nejdelší životnost baterií, která je garantována na 8 let/160 000 km. Standardem je palubní jednofázová nabíječka 7,4 kW, za příplatek 15 000 CZK se dodává výkonnější třífázová nabíječka 11 kW.

 Standardem je také základní nabíjecí kabel „Typ 2“ 1,8 kW pro domácí zásuvky 230 V. Zájemci si mohou za příplatek 3000 CZK pořídit výkonnější kabel „Typ 2“ 3,2 kW. V nabídce je dále celá řada kabelů „Typ 3“ stavěných na výkon až 11 kW/32 A. Velký zájem se očekává o wallboxy, jejichž škála vrcholí na třífázové verzi 32 A.

 Pro usnadnění a zpříjemnění každodenního užívání elektromobilu Vivaro-e jsou k dispozici aplikace OpelConnect HYPERLINK "https://int-media.opel.com/en/02-05-opelconnect-new-services"“ a „ HYPERLINK "https://int-media.opel.com/en/04-08-myopel-app"myOpel HYPERLINK "https://int-media.opel.com/en/04-08-myopel-app"“. Díky aplikaci „OpelConnect“ si může majitel Opelu Vivaro-e pomocí mobilního telefonu např. zkontrolovat stav nabití baterie nebo naprogramovat resp. načasovat začátek nabíjení popř. vychlazení vozu klimatizací před vyjetím.

 Kromě toho služba „OpelConnect“ garantuje funkce nouzového volání e-Call nebo dává informace o servisní kondici vozu. LIVE Navigace poskytuje aktuální dopravní informace v reálném čase.

 Až 6,6 m3 prostoru pro náklad

Vivaro-e se nabízí v celé řadě verzí, takže vyhoví nejrůznějším zákazníkům. Celková hmotnost činí 2800 až 3100 kg, užitečné zatížení až 1275 kg. Nejmenší provedení „S“ s délkou 4,60 m vyplňuje mezeru mezi malými dodávkami a většími skříňovými vozy. Díky průměru otáčení jen 11,3 m je Vivaro-e obratné i v nejužších městských uličkách. Díky praktickému průvlaku do kabiny „FlexCargo“ lze základní přepravní objem verze „S“ 4,6 m3 zvětšit až na 5,1 m3. Průvlak „FlexCargo“ také umožňuje přepravu štíhlých předmětů (např. trubek) dlouhých až 3,23 m. Přepravní kapacita větších verzí „M“ (délka 4,95 m) a „L“ (délka 5,30 m) činí 5,3/5,8, resp. 6,1/6,6 m3. Tyto verze si poradí s přepravou předmětů délky až 3,58, resp. 3,93 m.

 Široké zadní a boční posuvné dveře garantují velmi snadný přístup do nákladového prostoru. Mimořádně praktické jsou příplatkové elektricky poháněné boční posuvné dveře, které lze ovládat i bezdotykově – pouhým kývnutím nohy pod prahem.

 Asistenční systémy: Od samočinného brždění až po indikátor únavy

Stejně jako sourozenci se spalovacími motory, také elektrické Vivaro-e nabízí neobvykle bohatou škálu asistenčních systémů, které především zvyšují komfort a bezpečnost jízdy. Jde např. o head-up displej, systém varování před nechtěným vybočením z jízdního pruhu, čtení dopravnách značek, systém sledování únavy řidiče, varování před čelní kolizí se systémem samočinného nouzového brždění…

 

Ultrazvukové senzory vpředu a vzadu upozorňují řidiče na překážky kolem vozu, v závislosti na výbavě je k dispozici i záďová kamera se záběrem 180 stupňů, která přenáší obraz na sedmipalcový dotykový monitor.

 

Audiosystémy „Multimedia Radio“ a „Multimedia Navi“ jsou propojeny s dotykovou obrazovkou 7“. Oba přístroje jsou kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto.

 

Vivaro-e je pokračovatelem úspěšné řady Opel Vivaro, jejíž historie se začala psát v roce 2001, kdy vyjelo Vivaro první generace.

 

Další elektrická dodávka značky Opel vyjede už v roce 2021 a bude to populární Combo-e.  Opel do roku 2024 nabídne elektrifikovanou verzi v každé své modelové řadě.

 

 

 

Opel

Opel je jedním z největších evropských automobilových výrobců. Značku založil Adam Opel v německém Rüsselsheimu v roce 1862 a už v roce 1899 začala společnost vyrábět automobily. Od srpna 2017 je Opel součástí koncernu Groupe PSA. Spolu s anglickou sesterskou značkou Vauxhall je Opel zastoupený na trzích více než 60 zemí světa a v roce 2019 prodal asi milion automobilů. Opel momentálně implementuje strategii elektrifikace pro zabezpečení svého trvalého růstu a v zájmu naplnění požadavků zákazníků na mobilitu budoucnosti. Do roku 2024 bude každá evropská modelová řada značky Opel zahrnovat elektrickou verzi. Tato strategie je součástí strategického plánu PACE HYPERLINK "https://www.groupe-psa.com/en/newsroom/brand/opel-vauxhall-presente-pace/"!, který má Opel přetvořit na trvale ziskovou, globální a elektrifikovanou značku.

 

Fit pro život

Kapitál

Cestujeme za golfem

Praha