Přihlásit
header 1000 kapital

Průzkum Prazdroje: trvale zavřených hospod bude mnohem méně, než se čekalo

Naprostá většina tuzemských hospod, které ještě před měsícem nechtěly kvůli dopadům koronakrize znovu otevřít, změnila svůj postoj. Z detailního průzkumu Plzeňského Prazdroje z minulých dnů vyplývá, že pokračování podnikání nyní plánuje 97,5 % hospod. Ještě počátkem dubna to podle průzkumu pivovaru vypadalo, že se jich již neotevře více než desetina, Dataservis pak predikoval dokonce uzavření až čtvrtiny provozů. Data Prazdroj získal z více než 16 000 tuzemských hospod, tedy z 80 % všech, se kterými spolupracuje a které představují většinu tuzemského trhu.

 

„Původní pesimistická nálada se s dnešním otevřením zahrádek a blížícím se datem otevření celých hospod, stanoveným na 25. května, proměňuje. Je jasné, že hospodští jsou v tíživé situaci a řada z nich má vážné finanční problémy. Většina těch, kteří původně chtěli řemeslo pověsit na hřebík, se ale rozhodla pokračovat. Z našich dvou desítek tisíc partnerských provozoven tak trvale uzavřených zůstane zhruba jen 500,“ říká obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz.

 

Prazdroj a s ním i další pivovary se snažily a snaží po celou dobu krize hospodám pomáhat, zmírnit negativní dopady v souvislosti s koronakrizí a připravit je na restart jejich podnikání. Prazdroj například pomáhal hostinským v získávání úvěrů z vládních programů Covid, stál u startu projektu Zachraňte hospodu a nyní každé znovuotevírané hospodě dává jeden sud piva zdarma. Provozovny také vybavuje desinfekčními prostředky.

 

„Víme, že propady tržeb za deset týdnů uzavřeného nebo silně omezeného provozu může jakákoli pomoc z vnějšku pouze zmírnit, přesto cítíme, že i díky finanční, materiální a morální podpoře z více stran se podařilo zmírnit skeptickou náladu na trhu. Hostinští se chtějí znovu věnovat svým zákazníkům, někteří zatím jen na zkoušku, ale celkově je cítit na trhu pozitivní odhodlání,“ doplňuje Tomáš Mráz.

 

Plzeňský Prazdroj

 

· S exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva.

· Prazdroj společně se Svazem pivovarů a sladoven a dalšími partnery podporuje iniciativu Zachraň hospodu, přes kterou si mohou spotřebitelé koupit voucher do svého oblíbeného podniku a pomoci mu tak finančně překlenout toto těžké období. Voucher uplatní po znovuotevření, ale peníze dostanou hospody hned, a to je pro ně vítaná pomoc.

· Prazdroj pomáhá hospodám i dalšími aktivitami: kompenzuje jim sudy, které během uzavření expirují, radí hospodským s tím, jak zakonzervovat hospodu a výčep, pokud mají úplně zavřeno, aby pak zařízení našli v bezvadném stavu, nebo majitelům a provozovatelům hospod zprostředkovali návod, jak žádat o úvěr z programu COVID.

· Dále se pivovar snaží vynakládat svou energii a prostředky tam, kde může pomoci, například posílá zdarma nealkoholické pivo Birell zdravotníkům a dalším složkám záchranného systému.

· Hygienickým stanicím a nemocnicím nabízí možnost využít mobilní stany, které využívá na venkovních akcích.

· Prazdroj pomohl také odstartovat projekt Zdeňka Pohlreicha „Vaříme nepostradatelným“, který vaří jídlo zdarma pro pražskou záchranku, hasiče a policisty. Ke každému obědu pro zdravotníky a další členy záchranných složek přidá Birell jedno nealkoholické pivo. Zároveň Prazdroj přispěl na rozjezd projektu částkou půl milionu korun na nákup surovin, ze kterých budou restaurace obědy vařit.

· Plzeňský Prazdroj získal v roce 2019 v žebříčku Byznysu pro společnost TOP Odpovědná firma nejvýznamnější ocenění – Trendsetter za to, že dlouhodobě v Česku udává směr v oblasti udržitelnosti a přináší nové inspirativní podněty k odpovědnosti v podnikání.

Fit pro život

Kapitál

Cestujeme za golfem

Praha